UA RU

Як зробити промову переконливою?

Якщо під час публічного виступу потрібно в чомусь переконати слухачів, ораторові необхідно використовувати вагомі аргументи.

Але як же зробити свою промову яскравішою та більш переконливою?

  1. Висловлюйтеся максимально просто та зрозуміло. Інакше вашу промову будуть сприймати як непереконливу, і аудиторія навряд чи захоче вдаватися в її зміст.
  2. Вивчіть інтереси своїх слухачів. Найбільш потужний психологічний вплив мають аргументи, що викличуть в аудиторії емоційний сплеск. Викликані бажанням задовольнити їхні актуальні потреби. Наприклад, якщо ваші слухачі прагнуть схуднути, їх запросто можна переконати купити абонемент до тренажерної зали. Отже, щоб навести вагомі доводи, необхідно враховувати інтереси вашої аудиторії.
  3. Опирайтеся на авторитетне джерело. Щоб не піддавати сумнівам вірогідність використовуваних вами аргументів, завжди опирайтеся на авторитетні видання. Цитуйте висловлення знаменитих людей, посилайтеся на наукові дослідження і т.п.
  4. Порівнюйте та співставляйте факти. Даний метод базується на «правилі контрасту» сприйняття. Відповідно до нього оцінка певних аргументів буде більш істотною, якщо навести абсолютно протилежні. Наприклад, ви переконуєте, що прибуток вашої фірми виріс за рахунок продажів певного товару. При цьому підтверджуєте цей факт конкретними цифрами. Після цього порівняйте з показниками того періоду, коли цей товар не продавався.
  5. Наводьте зрозумілі логічні аргументи. Але показуючи мудровані бухгалтерські розрахунки аудиторії, яка нічого не розуміє в них, ви ніколи не зможете її переконати в чомусь.
  6. Робіть свої доводи наочними. Використовуйте під час виступу графіки, таблички, фото- і відеоматеріали, рекламні брошури. Якщо мова йде про нову продукцію, її демонстрація принесе вам більше вигоди, ніж перелік переваг.
  7. Наводьте приклади з життя відомих особистостей. Наприклад, говорячи своїм слухачам про те, що люди з обмеженими можливостями здатні багато досягти в цьому житті, ставте їм у приклад великих людей. Це можуть бути Альберт Ейнштейн, Томас Едісон, Джордж Вашингтон і Девід Бланкетт. Повірте, цей метод працює на сто відсотків.
  8. Посилайтеся на власний досвід. Але варто враховувати, що цей спосіб призведе до позитивного ефекту тільки тоді, коли ви є авторитетом для аудиторії. Наприклад, якщо ви бізнесмен початківець, то ви не переконаєте публіку у своєму способі заробляння грошей.

Спробуйте застосувати наші рекомендації та переконайтеся самі, як вони діють на практиці!