UA RU

Як викликати у аудиторії потрібну емоцію

Михайло Ломоносов був людиною різносторонньою. Він відомий нам як великий учений. Людина, яка плідно займалася фізикою, хімією, астрономією. Є у нього досягнення і в географії та механіці. Також великих результатів він домігся в красномовстві і ораторстві.

В одному зі своїх популярних видань «Риториці», учений виділяє:

  1. Риторику, як науку про красномовство в цілому
  2. Ораторію – вимоги до складання текстів в прозі
  3. Поезію – правила написання поетичних рядків

Він говорить про те, що якщо риторику повинні знати тільки люди, що займаються наукою, то красномовством зобов’язані володіти усі.

Про цей факт вчений і говорить в своїй книзі, яка відома вузькому колу людей, «Коротке керівництво до красномовства». Це досить цінне з професійної точки зору видання. Що в ньому такого цікавого, що ми згадуємо про книгу, через 2,5 сотні років?

У цьому посібнику зазначено точне керівництво, як, викликавши у слухача певну емоцію, схилити його до тих дій, які нам потрібні.

Які маніпуляції слід провести, щоб зародити у слухача необхідне відчуття? Спочатку варто уявити аудиторію, перед якою ви будете виступати. Важливо врахувати кожну дрібницю: вік, стать, освіту, фах.

М. Ломоносов зробив висновок, що представники сильної статі легше піддаються ораторським емоціям, але швидко відходять від їх впливу. Жінки ж довго піддаються впливу, але емоції проникають набагато глибше.

Візьмемо на озброєння його поради, як вплинути на емоції людини і завоювати її серце.

Детальне керівництво

Емоції бувають різними, зараз ми навчимося впливати на людину словом, щоб пробудити те чи інше почуття.

Пробуджуємо у слухача радість

  • Поясніть людині, яких успіхів вона досягла і які переваги отримала
  • Нехай вона згадає зусилля і працю, які доклала
  • Нагадайте про те, що багато хто намагався, але не зміг досягти цієї мети
  • Варто натякнути, що конкуренти і недоброзичливці засмучені його успіхом
  • Обов’язково висловіть похвалу слухачеві і скажіть, що він гідний такого результату

Втішаємо людину, що потрапила в біду

  • Потрібно запевнити потерпілого в тому, що його втрата ніщо в порівнянні з тим, що він отримає
  • Показати, що слухач не самотній у своїй проблемі і навіть найуспішніші можуть зазнати поразки
  • Сказати, що на зміну чорній смузі обов’язково прийде біла
  • Показати, що сльозами горю не допоможеш і закликати до дій
  • Підбадьорити людину надією на майбутній успіх

Як розбудити в людині надію

  • Потрібно переконати людину, що будь-які перешкоди на шляху це всього лише тимчасово
  • Порадити шляхи вирішення виниклих перешкод
  • Привести приклади, коли люди домагалися своїх цілей, навіть перебуваючи в більш скрутному становищі

Пробуджуємо людське честолюбство

  • Потрібно похвалити або навіть злегка перебільшити вчинки і заслуги людини
  • Порівняти роботу слухача з діями його соратників, але віддати першість йому
  • Натякнути, що без честолюбства вершин не досягти
  • Переконати слухача в тому, що за певних зусиль він може вирішити навіть нездійсненні завдання

Викликаємо гнів у людей щодо кривдника

  • Для початку слід оголосити слухачам, що кривдник не задовільнився лише образами. Що він насміхається над слухачами і пишається своїм вчинком
  • Потрібно переконати людей, що в подальшому ця особа може принести ще більше шкоди
  • Засвідчити аудиторію в тому, що будь-яку образу не можна терпіти, та й менші образи пробачати не можна
  • Натякнути, що образа надійшла від людини, до якої всі спочатку були дружньо налаштовані
  • Засвідчити слухачів, що якщо пробачити кривдникові його дії, то і інші вирішать, що вас можна ображати

Викликаємо милосердя

  • Потрібно описати коротко, те становище, в якому опинився потерпілий
  • Спробувати поставити слухачів на місце постраждалої людини
  • Якщо потерпілий сам винен в тому, що трапилося, показати, що він глибоко шкодує
  • Як виправдання зробити поблажливість на вік потерпілого і обставини, які спровокували неприємність
  • Пояснити, що милосердя слухачів – це шанс потерпілого на порятунок і розуміння

Як бачите, впливаючи на підсвідомість людини словом, підбираючи правильні доводи, ми можемо викликати у людей різні почуття і емоції.