Як викликати у аудиторії потрібну емоцію
Михайло Ломоносов був людиною різносторонньою. Він відомий нам як великий учений. Людина, яка плідно займалася фізикою, хімією, астрономією. Є у нього досягнення і в географії та механіці. Також великих результатів він домігся в красномовстві і ораторстві.
В одному зі своїх популярних видань ― «Риториці», учений виділяє:
- Риторику, як науку про красномовство в цілому
- Ораторію – вимоги до складання текстів в прозі
- Поезію – правила написання поетичних рядків
Він говорить про те, що якщо риторику повинні знати тільки люди, що займаються наукою, то красномовством зобов’язані володіти усі.
Про цей факт вчений і говорить в своїй книзі, яка відома вузькому колу людей, ― «Коротке керівництво до красномовства». Це досить цінне з професійної точки зору видання. Що в ньому такого цікавого, що ми згадуємо про книгу, через 2,5 сотні років?
У цьому посібнику зазначено точне керівництво, як, викликавши у слухача певну емоцію, схилити його до тих дій, які нам потрібні.
Які маніпуляції слід провести, щоб зародити у слухача необхідне відчуття? Спочатку варто уявити аудиторію, перед якою ви будете виступати. Важливо врахувати кожну дрібницю: вік, стать, освіту, фах.
М. Ломоносов зробив висновок, що представники сильної статі легше піддаються ораторським емоціям, але швидко відходять від їх впливу. Жінки ж довго піддаються впливу, але емоції проникають набагато глибше.
Візьмемо на озброєння його поради, як вплинути на емоції людини і завоювати її серце.
ДЕТАЛЬНЕ КЕРІВНИЦТВО
Емоції бувають різними, зараз ми навчимося впливати на людину словом, щоб пробудити те чи інше почуття.
Пробуджуємо у слухача радість
- Поясніть людині, яких успіхів вона досягла і які переваги отримала
- Нехай вона згадає зусилля і працю, які доклала
- Нагадайте про те, що багато хто намагався, але не зміг досягти цієї мети
- Варто натякнути, що конкуренти і недоброзичливці засмучені його успіхом
- Обов’язково висловіть похвалу слухачеві і скажіть, що він гідний такого результату
Втішаємо людину, що потрапила в біду
- Потрібно запевнити потерпілого в тому, що його втрата ніщо в порівнянні з тим, що він отримає
- Показати, що слухач не самотній у своїй проблемі і навіть найуспішніші можуть зазнати поразки
- Сказати, що на зміну чорній смузі обов’язково прийде біла
- Показати, що сльозами горю не допоможеш і закликати до дій
- Підбадьорити людину надією на майбутній успіх
Як розбудити в людині надію
- Потрібно переконати людину, що будь-які перешкоди на шляху це всього лише тимчасово
- Порадити шляхи вирішення виниклих перешкод
- Привести приклади, коли люди домагалися своїх цілей, навіть перебуваючи в більш скрутному становищі
Пробуджуємо людське честолюбство
- Потрібно похвалити або навіть злегка перебільшити вчинки і заслуги людини
- Порівняти роботу слухача з діями його соратників, але віддати першість йому
- Натякнути, що без честолюбства вершин не досягти
- Переконати слухача в тому, що за певних зусиль він може вирішити навіть нездійсненні завдання
Викликаємо гнів у людей щодо кривдника
- Для початку слід оголосити слухачам, що кривдник не задовільнився лише образами. Що він насміхається над слухачами і пишається своїм вчинком
- Потрібно переконати людей, що в подальшому ця особа може принести ще більше шкоди
- Засвідчити аудиторію в тому, що будь-яку образу не можна терпіти, та й менші образи пробачати не можна
- Натякнути, що образа надійшла від людини, до якої всі спочатку були дружньо налаштовані
- Засвідчити слухачів, що якщо пробачити кривдникові його дії, то і інші вирішать, що вас можна ображати
Викликаємо милосердя
- Потрібно описати коротко, те становище, в якому опинився потерпілий
- Спробувати поставити слухачів на місце постраждалої людини
- Якщо потерпілий сам винен в тому, що трапилося, показати, що він глибоко шкодує
- Як виправдання зробити поблажливість на вік потерпілого і обставини, які спровокували неприємність
- Пояснити, що милосердя слухачів – це шанс потерпілого на порятунок і розуміння
Як бачите, впливаючи на підсвідомість людини словом, підбираючи правильні доводи, ми можемо викликати у людей різні почуття і емоції.