UA RU

Вдала самопрезентація: як вигідно представити себе на співбесіді?

Як вести себе на початку інтерв’ю з роботодавцем?

Існує думка, що враження про людину складається за перші півхвилини спілкування. Це правило актуально і при влаштуванні на роботу. Створити професійний імідж допоможе правильно підібраний одяг, відповідно до бажаної посади, впевненість в собі, стримана привітна посмішка. Голос — теж важливий фактор. Він повинен висловлювати доброзичливість і віру у власні сили, але без зарозумілості. Занадто гучний голос може створити враження агресії, або, навпаки, істеричності. А надто тихий і невиразний сприймається як ознака невпевненості та страху. Якщо дикція не ідеальна, краще уникати фраз, що викликають складності у вимові.

Розповідь про себе: особливості подачі

Зазвичай роботодавець просить кандидата розповісти про себе. На цьому етапі треба охарактеризувати себе як особистість і як фахівця. Необхідно акцентуватись на своїх попередніх успіхах в роботі, прагненні до самореалізації, і риси характеру, які цьому сприяють — завзятості, старанності, умінні працювати в команді і т.д. Тут важливо проявити красномовство: говорити переконливо і при цьому лаконічно, не допускаючи двозначностей.

Завдання всього сказаного — переконати роботодавця в тому, що претендент — кращий кандидат на посаду, і формат висловлювання не менш важливий, ніж зміст. Зробити усну самопрезентацію ефективної допоможуть наступні рекомендації:

  • Всі відомості, які відіграють центральну роль, треба «укласти» в лаконічну осмислену розповідь. Стислість особливо зіграє на руку, якщо риторика — не сильна сторона претендента на вакансію.
  • Краще обмежити використання дієприслівникових і дієприкметникових оборотів, другорядних членів речення — вони «обтяжують» мову.
  • Навіть якщо в компанії демократична культура, доцільно побудувати розповідь з урахуванням норм ділового спілкування (але без надмірного офіціозу).
  • Не варто використовувати жаргонізми, молодіжний сленг — це не сприяє створенню образу професіонала.
  • Також неприпустимі «фрази невпевненості» (мені здається, напевне і т.д.) — інформація повинна подаватися у вигляді доведених фактів.

Щоб бесіда не нагадувала допит, кандидату на вакансію потрібно проявити участь і зі свого боку: задавати питання про організацію робочого процесу, особливості корпоративної культури, подальший розвиток компанії, кар’єрні перспективи. Така зацікавленість допоможе показати себе як проактивного співробітника.

Невербальне спілкування: формування іміджу без слів

Під час співбесіди важлива не тільки ораторська майстерність, а й навички володіння невербальними засобами спілкування. Міміка та жести повинні повідомляти про відкритість та готовність йти назустріч. Це привітна посмішка, міцне рукостискання (для чоловіків обов’язково, для жінок — в залежності від культури компанії), відкриті долоні, досить вільна, але не занадто розслаблена, поза, прямий щирий погляд. Також треба уникати «нервових» рухів тіла (гри з дрібними предметами, сіпання, перемінанія з ноги на ногу і т.п.), навіть при сильному хвилюванні. Грамотне поєднання словесних і невербальних посилів поряд з видатними професійними якостями — це запорука успіху і отримання роботи мрії.