UA RU

Значення почуття гумору для оратора

Оратор без почуття гумору — це доволі-таки нудна, нецікава та надокучлива людина. Для справжнього оратора почуття гумору вважається невід’ємною рисою. Здатність не просто сприймати та шукати кумедні моменти, але й створювати їх, підвищує ймовірність сподобатися слухачам. У такого оратора можливість завоювати увагу аудиторії набагато вище, ніж у промовця без почуття гумору.

Гумор у доповіді на публіці має дуже важливе значення. Більше того, він актуальний для всіх слухачів. Правильно та вчасно вимовлені жарти прекрасно зберігаються в пам’яті, збільшують інтерес до доповіді та до самого доповідача. Вони викликають прихильність слухачів та знімають напругу.

Почуття гумору допомагає оратору здобути прихильність публіки до себе. Слухаючи жарти промовця, слухач змінює сприйняття дійсності. Внаслідок цього, налаштовується на оратора, який здатний викликати посмішку. Сміх сприяє розвитку пам’яті, жартівливі моменти роблять мовлення більш яскравим, що й запам’ятовується. Більше того, гумор оцінюється не тільки як відбиття веселого настрою оратора. Але і як спосіб зняття втоми зі слухачів. Будучи психічною властивістю, почуття гумору найчастіше має певний напрямок. Люди зовсім по-різному сприймають однакові жарти. Те, що дуже смішно для одних, не змусить сміятися інших або зовсім викличе у них здивування. І це необхідно брати до уваги під час свого виступу: публіка повинна розуміти всі ваші жарти.

Гумор допомагає ораторові створити ставлення своєї аудиторії до того, що відбувається. Іронічні історії, анекдоти по темі доповіді публіка запам’ятовує найкраще. Гумор відіграє важливу роль для засвоєння нової інформації.

Оратор з почуттям гумору набагато легше заволодіє увагою публіки, створить атмосферу довіри. Він може пожвавити виступ, полегшити сприйняття мовлення, активізувати вплив мовлення. «Породити» необхідний зворотний зв’язок, створюючи необхідні висновки, підсумки, бажання, вчинки. І все це з тієї причини, що потреба в гумористичному — нескінченна для будь-якої людини. В сміху — емоційне здоров’я людей.

В той же час потрібно враховувати те, що розсмішити своїх слухачів — зовсім не означає досягти бажаного ефекту. Не слід будувати свою доповідь повністю в гумористичному стилі. Забагато гумору може викликати роздратування у публіки. Потрібно також враховувати те, що існують ситуації, де не припустимо застосовувати гумор. Існують жалобні, драматичні теми, що відкидають можливість жартів. Небажано також жартувати над тим, що протиставляє спікера та його слухачів. Для прикладу, можна розглянути ситуацію: жінка-лектор відпускає жарти убік представників чоловічої статі. У цьому випадку серед чоловічої аудиторії вона не стане успішною. І дуже ймовірно, що буде сприйнята з агресією. Слід також уникати жартів, що стосуються расової приналежності, релігійних і сексуальних уподобань.